Kadın zengindi sözleri ise
DEPREMDEN SONRA
Depremzede bir hanımla sohbet ediyordum. Dedi ki:
“Ben, diş temizliği ve duş alma konusunda çok titizdim. Ter kokusundan nefret ederdim. İş yerine terli bir hasta gelince çift maske takardım. Hele kızım, her gece duş almadan yatmazdı. O gün yine aynı şekilde diş temizliği ve duş için girmiştim. Ama ne olduysa işte bundan sonra olmuştu.
Çadırda bilmem kaç kişiyle bir arada kalınca can korkusundan; ne ter gözümüze göründü ne kir.
Geçici olarak bir otele yerleştik. Musluğunu açtım. Elimi altına tutunca, o suyun akması ne büyük nimetmiş meğer. Günlerce yıkanmayan elimden, simsiyah su aktı…
Depremden önce, evimiz dar geldiği için daha büyük eve taşınmayı düşünüyordum. Fakat, fakat fırsat bulamamıştım.
Canımızı kurtarıp, zor kaçtığımız apartmanın, ezilmiş karton gibi olan enkazını seyrederken; “Ne kadar boş şeylere kafa yormuşuz…” dedim. Bütün derdimiz ve hırsımız; bir anda bitmişti sanki…
Dilimden düşürmediğim tesbihi tekrar ettim: “Lâ ilâhe ente sübhâneke innî küntü min’ez-zâlimîn.”
