Pazartesi , 26 Ekim 2026

Evinizde Bu İlaçlardan Varsa





Saglık Bakanlığı uyardı: O ilacı sakın kullanmayın Saglık Bakanlığı, Fransa’da 14 bin bayanın bebeklerinin otizm tehlikesini yüzde 40 artırdığı ileri sürülen ”Depakin” isimli ilaç amacıyla “Gelişimsel bozukluğa yol açabilir” ikazında bulundu. Bebekte şekil arızaları ve noksan ilerleme neticesi kendini gösterebilecek arızaların oluşabileceği söylenerek, kız çocukları, çocuk doğurma potansiyeli yüksek kadınlarda yüksek risk ortaya getirdiği belirtildi. Sıhhat Bakanlığı, Fransa’da 14 bin bayanın bebeklerinin otizm tehlikesini yüzde 40 artırdığı iddia edilen ve Türkiye’de de satılan Depakin isimli ilaç ile alakalı açıklama yaptı. Açıklamada, ilacın bebeklerde yan tesir olarak gelişimsel bozukluğa yol açabileceği belirtildi. İlacın riskleriyle alakalı ruhsat sahibine, doktorlare ve hastalara lüzumlu uyarıların yapıldığı vurgulandı. Açıklamada, Depakin ilacının, “sodyum valproat” tesirn maddesini içerdiği ifade edildi. İlacın istenmeyen ve tanınan yan tesirlerinin olduğu kaydedilerek,


Sonraki Haber

Şarkıcı Nev hayatını kaybetti! Son röportajı yürekleri dağladı

Şarkıcı Nev hayatını kaybetti! Son röportajı yürekleri dağladı “Zor” ve “Sen Gibi” şarkılarıyla tanınan Nev, …